Za nami Puchar Polski Online 2020, cykl turniejów online, w trakcie których zawodnicy rywalizowali w 10 konkurencjach - 3x3x3, 2x2x2, 4x4x4, 5x5x5, 3x3x3 OH, Megaminx, Pyraminx, Clock, Skewb i Square-1. Od maja do grudnia odbyło się sześć spotkań, w których wzięło udział łącznie ponad 400 osób. Wykonały one prawie 27 000 ułożeń, które przełożyły się na zdobyte punkty. Te z kolei ułożyły się komplet klasyfikacji, które znajdziecie poniżej.
W klasyfikacji generalnej zwyciężyła Magdalena Pabisz z sumą 3230 punktów i prawie 450-oczkową przewagą nad uplasowanym na drugiej pozycji Łukaszem Burligą. Tuż za nim z liczbą 2676 punktów znalazł się Michał Krasowski. Czwarte miejsce zajął Karol Zakrzewski (2143), a pierwszą piątkę zamyka Michał Rzewuski z liczbą 1935 oczek.
Wśród zawodników 54 osoby wzięły udział we wszystkich sześciu odsłonach, a aż 184 tylko w jednym spotkaniu. 90% układających stanowili panowie, a średni wiek uczestników to 16,5 lat, przy czym najliczniejsza była grupa wiekowa 13-14 lat (25%). Poniżej znajdziecie klasyfikacje poszczególnych grup wiekowych oraz kostkowych dziewczyn i rodziców.
DO LAT 8 | ||
---|---|---|
1. Michał Kopeć 560 | 2. Filip Wiącek 520 | 3. Ignacy Ostas 350 |
DO LAT 10 | ||
1. Dawid Centkowski 580 | 2. Jan Łagodzin 420 | 3. Justas Nemanius 350 |
DO LAT 12 | ||
1. Olaf Kuźmiński 500 | 2. Fryderyk Janiak 400 | 3. Julian Lorenc 380 |
DO LAT 14 | ||
1. Adam Chodyniecki 490 | 2. Wiktor Zegadło 380 | 3. Adam Jagła 330 |
DO LAT 16 | ||
1. Szymon Brzana 309 | 2. Dominik Ostas 268 | 3. Jakub Ostas 264 |
DZIEWCZYNY | ||
1. Magdalena Pabisz 600 | 2. Kalina Jakubowska 480 | 3. Joanna Hołdakowska 315 |
RODZICE | ||
1. Ernest Zakrzewski 600 | 2. Marek Szymański 445 | 3. Robert Ślesicki 310 |
Komplet wszystkich wyników znajdziecie na stronie koordynatora klasyfikacji Pawła Duraja.
DZIĘKUJEMY wszystkim zawodnikom za czynny udział, wspólne kręcenie, wsparcie i mnóstwo pozytywnej energii, które sprawiły, że ten niecodzienny turniej mógł się odbyć, zapisać na kartach historii polskiego speedcubingu, a przede wszystkim dać nam wszystkim atmosferę rywalizacji mimo trudnych warunków. Wierzymy, że następny rok będzie łaskawszy i będziemy mogli spotkać się już nie tylko wirtualnie, ale coraz częściej realnie przy stackmatach.